reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Filip Németh

Filip Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

decko, ktorému sa akosi nechce dospievať Zoznam autorových rubrík:  pevnina detstvahudbakultúrasúkromnénezaradenévráblecamino de santiagonebásne (piesňové texty)

reklama

kultúra

Kreslený islam detskými očami

Filip Németh

Kreslený islam detskými očami

Ak si myslíte, že komix, to sú len bezduché obrázky akčných hrdinov a príšer, ktoré komunikujú pomocou bublín a citosloviec ako: Grzzzzzwr!!! Hroaaaaaa!!! Wheee!, tak by vás táto kniha mala definitívne dostať z omylu. Komix totiž môže byť okrem iného aj vtipný, spoločensko-kritický, duchaplný, inteligentný, citlivý, hlboký, milý a pravdivý. Ako napríklad Persepolis.

  • 12. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 460x
  • 7
MFF Bratislava 2007 - Kto neprišiel, ten nezažil

Filip Németh

MFF Bratislava 2007 - Kto neprišiel, ten nezažil

Každoročne sa na týždeň presťahujem do bratislavského Auparku. Za niekoľko dní spoznám naspamäť výklady všetkých butikov, naučím sa bez chybičky odrecitovať reklamy všetkých telekomunikačných operátorov a sponzorov festivalu, nakúpim množstvo vianočných darčekov, ochutnám bohatú ponuku fast-foodov a zachrípnem z klimatizácie a nezdravého nákupnocentrového vzduchu. No a pozriem si zopár dobrých filmov.

  • 8. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Pár vecí, ktoré by sa o Vierke Berkyovej patrilo vedieť

Filip Németh

Pár vecí, ktoré by sa o Vierke Berkyovej patrilo vedieť

Keď som v televíznom zázname jedného z kastingov tretej série Slovensko hľadá Superstar spoznal v drzom beatboxujúcom dievčati Vierku Berkyovú zmocnila sa ma rozpačitá zmes pocitov: šťastia, že sa na ňu nezabudlo, žiaľu nad jej smutným osudom i strachu, že jej raketová sláva bude viac škodiť ako osožiť. Teraz mi je to už jasné: osud tohto rómskeho dievčatka je príbehom, ktorý má mizivé šance na happyend.

  • 29. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 99
O tom, že zmeny môžu byť aj k lepšiemu... Áčko

Filip Németh

O tom, že zmeny môžu byť aj k lepšiemu... Áčko

Tak sa dnes pripíjalo na svetlé zajtrajšky slovenského filmu. Na záverečnom ceremoniáli v (poloprázdnom) kine Tatra sa dnes konalo odovzdávanie ocenení festivalu študentských filmov Áčko 2007. Bol to v poradí už 11. ročník tohto podujatia. Tu je pár mojich subjektívnych pohľadov.

  • 23. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Rešpektujte text!

Filip Németh

Rešpektujte text!

Človek, ktorý píše (a je jedno, či publicistiku, beletriu, vedecký článok, alebo len nákupný lístok) sa snaží o to, aby prostredníctvom textu odkomunikoval nejaké myšlienky iným ľuďom. Text je pri tomto ideálnou pomôckou, pretože umožňuje pomerne jednoduché šírenie myšlienok medzi veľké množstvo ľudí. Pokiaľ nastane v tejto komunikácie nedorozumenie, existujú dve možné príčiny: po prvé sú to nedostatky textu a po druhé je to nekvalitné čítanie.

  • 3. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Všetci čítajú Viana

Filip Németh

Všetci čítajú Viana

Voľakedy dávno som vošiel do našej (žiaľ, dosť úbohej) knižnice vo Vrábľoch a požičal si tam jednu knižku. Úplnou náhodou som tak objavil svet, ktorý ma sprevádza a fascinuje doteraz. Vtedy som sa hádam prvýkrát ozaj zamiloval do nejakej knihy.

  • 18. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 876x
  • 4
Pop music ako hudobný žáner (Čo je vlastne pop?)

Filip Németh

Pop music ako hudobný žáner (Čo je vlastne pop?)

Píšem tu už istú dobu o pope, tak som sa rozhodol trochu to celé preskúmať a prebrať do detailov.

  • 27. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 335x
Opravené vydanie histórie (nie len) jedného národa

Filip Németh

Opravené vydanie histórie (nie len) jedného národa

„V Opravenom vydaní som vyrozprával (nový, opravený, pokazený, iný, ten inakší) príbeh môjho otca, ktorý je (...) pre môjho otca netypický (...). Ibaže ten príbeh až veľmi reprezentuje situáciu v krajine po roku 1956.“ Péter Esterházy

  • 20. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Počúva(j)te pop! (všetko je pop!)

Filip Németh

Počúva(j)te pop! (všetko je pop!)

Celé sa to začalo jedno leto. Ako študent som brigádoval v hypermarkete a išlo tam jedno nemenované (to najpočúvanejšie) slovenské rádio. Tiež som vtedy navštevoval autoškolu a hralo tam to isté rádio. A keď som sa konečne dostal domov, tak tam bola sestra a počúvala rádio. Opäť to isté, pravdaže. No a najhoršie to bolo, keď som sa vybral na výlet s dvomi rozkošnými kamarátkami, nič iné sa tam totiž nedalo naladiť. Poznačilo ma to na celý život...

  • 5. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Prečo mám rád Lily Allen

Filip Németh

Prečo mám rád Lily Allen

Lily Allen je jednoducho fantastický zjav. Dievčina, ktorá je škaredá ako všetky Angličanky, nie je to žiadna úžasná speváčka ako slovenské superstárky a predsa mi iné v hlave nehrá, ako jej krááááj... smáááájl...

  • 4. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Tak nám dnes zomrel aj James Brown...

Filip Németh

Tak nám dnes zomrel aj James Brown...

Nebude nám už spievať Yeah I feel good. Hoci sám pre seba si to v nebi isto zanôti. James Brown je pre mňa dôkazom toho, že pri dobrej hudbe je jednoducho jedno, či je komerčná, alebo alternatívna. James Brown, to jednoducho vedel. Aby som citoval jeho pokračovateľov (aspoň podľa môjho názoru) z Black Eyed Peas: "James Brown gave me the fluid..."

  • 25. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu